NIVO 10: OLMEC VALLEY (Dolina Olmeka)

Okrenite se i prođite kroz otvor levo, pa idite napred sve do rupe u zemlji. Spustite se kroz nju, i idite do kraja prolaza. Isecite zelenilo mačetom i ubijte zmiju koja vas čeka napolju. Tu je i jedan jaguar, koga ne možete ubiti. Jedini način da se odbranite je da trčite sa revolverom u ruci i pucate s vremena na vreme. Trčite niz rečicu do velikog kamenog prekidača na desnoj obali. On aktivira most gore, ali čim se sklonite s njega most se rastavlja. Treba da nađete nešto što će držati prekidač pritisnutim. Idite napred do stene i dve palme blizu zida; desno od njih ćete naći otvor u zidu sakriven zelenilom. Oslobodite prolaz i uđite. Idite prolazom sve do stepeništa; popnite se uz stepenice i oslobodite još jedan ulaz obrastao zelenilom. U prostoriji iza je velika statua i jedan dosadan jaguar, tako da ćete morati da trčite okolo i pucate da vas ne bi ujedao. Odmah s vrata idite napred uz levi zid, i pronađite mesto gde je zid drugačiji (između dve niske kose stene); razvalite ga Urgonovim delom i uzmite idola - blago #1 iz udubljenja levo. Izađite iz sobice i idite uz stepenice levo, sve do vrha. Popnite se do ivice desno, i bičem se prebacite na glavu statue. Skočite niže, na ispružen dlan statue, a sa njega se zaletite do ulaza preko. Idite desno, uz stepenice, sve do šarenog bloka u zidu. Gurajte ga dok ne propadnete kroz pod u tunel ispod. Idite uz rampu (obratite pažnju na udubljenje levo) sve do prekidača. Stanite na njega i okrenite se, da bi bili spremni za trk. Potrčite dole i skrenite desno u udubljenje da vas ne bi pregazila monumentalna olmečka glava. Kada prođe, idite za njom niz rampu i skliznite dole. Gurajte je dok je ne namestite na prekidač. Sada se vratite prolazom do stepeništa (kroz otvor u zidu), ali ne idite uz stepenice, već uz kosinu levo. Idite kroz malu, mračnu prostoriju do trouglastih vrata i pređite preko mosta. Uđite u sledeću prostoriju i idite do platforme popločane kamenjem. Desni ugao je odsečen - spustite se dole tuda. Levo je blago #2; uzmite ga, okrenite se i idite do drugog kraja. Izađite kroz vrata, siđite niže i uđite kroz druga vrata, levo. Idite niz stepenice, ubijte 3 zmije i uskočite u bazen. Povucite prekidač da otvorite vrata, izađite iz bazena i uđite. Unutra su još 2 zmije. Izlaz je u udaljenom desnom uglu; levo od njega, iza stuba, je šareni pokretni blok u zidu. Gurajte ga napred koliko možete (tri puta), pa se popnite na njega i idite uz rampu do prekidača u podu. Na vrhu je još jedna monumentalna olmečka glava. Stanite na prekidač, okrenite se i potrčite nazad, pa sa bloka u trku skočite na platformu napred. Glava će se otkotrljati ispod i zagraditi prolaz kojim ste došli. Idite opet do prekidača - četiri koraka dalje (uz rampu) je mesto u levom zidu na kojem ga možete razvaliti. Upotrebite Urgonov deo, i prođite kroz otvor. Isecite rastinje da oslobodite prolaz i izađite na otvoreno. Idite desno i skliznite na malo ravno mesto dole. Okrenite se, spustite se držeći se za ivicu, pustite pa se uhvatite niže (sa Alt). Popnite se, idite iza olmečke glave i gurnite je. Kada padne dole, idite za njom i gurnite je još par puta dok je ne postavite na prekidač. Ako hoćete treće blago u ovom nivou, krenite niz reku, i trčite sve do jezera (u kome je nekoliko opasnih riba). U levoj obali je podvodni otvor u kome je blago #3. Uzmite ga pa krenite natrag uz reku. Kod ulaza u stenama vas čekaju 3 vojnika. (Ako hoćete, možete ići sasvim uz reku do vodopada, gde ima 5 vojnika, a još 6 vojnika su gore na vrhu vodopada, gde ste započeli ovaj nivo.) Idite opet kroz prolaz do stepeništa; usput ćete sresti 2 vojnika. Idite levo, kroz malu pećinu, preko mosta i u sledećoj prostoriji preskočite na platformu sa totemom. Tu je i zmija koju treba ubiti. Idite dalje, sklonite zelenilo, pa preko mosta. Prođite kroz pećinu i siđite do ivice najniže platforme. Prebacite se preko bičem. Iza vas će se pojaviti 4 vojnika - možete se vratiti da ih sredite i uzmete njihovu municiju, ili da nastavite dalje. Držite se desnog zida i spuštajte se dole. Preskočite iz zaleta preko, pa siđite do dna prostorije. Ubijte zmiju i idite desno, preko srušenog stuba i ispod platforme sa koje ste došli, po blago #4. Vratite se i popnite se do najviše platforme, pa idite desno koliko možete. Onda okrenite leđa ivici, spustite se i držeći ivicu pomerajte desno. Popnite se i preskočite preko iz zaleta. Idite kroz pećinu do vrata. Uđite u prostoriju sa bazenom i malim vodopadom. Na suprotnom kraju prostorije su druga vrata i zmija, ali tamo ćete ići kasnije. Skočite u bazen i prođite kroz otvor ispod vodopada. Izađite iz vode i skačite po platformama do vrha - okrenite se, skočite iz mesta i uhvatite se za ivicu, popnite se, opet se okrenite i tako dalje. Na vrhu je prekidač - pritisnite ga da isušite bazen i vratite se dole. Odmah desno od otvora ispod vodopada je šareni pokretni blok. Povucite ga jednom, da bude ispored tog otvora. Sada idite napred do monumentalne olmečke glave, i ugurajte je u otvor kojim je voda otekla napolje (pazite da bude gurnuta do kraja). Vratite se do bloka, popnite se uz useke u zidu gore, zatim levo i gore do vrha. Idite desno, preskočite do prekidača i opet ga pritisnite. Voda će izgurati kamenu glavu napolje i ona će pasti baš na prekidač koji će spojiti most gore. Skočite u vodu i popnite se desno od vodopada. Ubijte onu zmiju, ako već niste, i idite kroz vrata. Popnite se po usecima u zidu, idite levo i preko mosta. Dalje ćete sresti još 2 zmije; produžite sve do kamenom popločanog poda i uske provalije između platformi. Siđite dole kod levog, odsečenog ugla i spuštajte se po zelenim stepenastim platformama sve do dna. U udubljenju ispod platforme je blago #5. Uzmite ga i popnite se gore. Preskočite procep i nastavite do zaraslog prolaza; isecite rastinje i spustite se na usku platformu odmah levo. Uberite lekovito bilje i popnite se natrag. Prebacite se preko bičem, produžite do vrata i siđite dole. Ubijte zmiju i uđite kroz sledeća vrata. Siđite dole, ubijte 3 zmije i idite pod nastrešnicu desno (gde gori vatra u posudi na stolu). Iza stola je blago #6. Sada idite dalje do stepenica levo, i popnite se do šarenih vrata. Otvorite ih prekidačem pored, uđite i pritisnite drugi prekidač. On otvara vrata gore, ali se ona posle nekog vremena zatvaraju, tako da morate do požurite. Pošto je Indi prilično trapav momak, bolje snimite poziciju pre nego što pritisnete taj prekidač. Čim se prikaz vrata završi, trčite pravo napred do nekakvog srušenog stuba levo od nastrešnice gde ste našli blago. Popnite se na njega i iz trka skočite na nastrešnicu. Trčite dalje i skočite na platformu kod ulaza, skrenite malo na desno i popnite se na srušen stub. Skočite na sledeći, sa njega na glavu neke statue, a sa nje se popnite gore. Zatim skočite na jezik statue zmije, a sa njega na platformu ispred vrata koja ste maločas otvorili. Uđite unutra i idite desno, do glave velike statue. Gurnite je i vratite se do vrata. Otvorite ih prekidačem, izađite i skočite na platformu levo. Prođite između levog zida i šarenog zidića, i u sredini zidića ćete naći udubljenje sa blagom #7. Siđite dole, otvorite vrata prekidačem i pređite preko srušene statue koja sada služi kao most. Siđite niz stepenaste platforme do provalije, pređite je uz pomoć biča i propuzite dalje. Ustanite, dođite do oborenog stuba/grede i popnite se. Idite do levog kraja, okrenite se levo i popnite se na sledeću gredu. Okrenite se levo i skočite na sledeću. Okrenite se desno i popnite se na veliku gredu koja ide od zida do zida. Idite do njenog desnog kraja, okrenite se levo i skočite na nižu gredu. Uzmite blago #8 iz udubljenja desno, siđite dole i opet se popnite do grede pre one velike; ovoga puta se popnite na gredu levo. Sa nje skočite iz zaleta preko, i popnite se kroz veliki otvor. Idite uz stepenište, pa desno. Ubijte 2 zmije i idite do izlaza. Skočite dole i, ako hoćete, obiđite čitav plato i likvidirajte 2 zmije; ako nećete, odmah idite napred do stepenastog dela piramide; uberite lekovito bilje i popnite se do vrha. Uzmite idola - blago #9 i spustićete se u piramidu, stojeći na vrhu stuba u obliku zmije (praktično na njenoj glavi). Dole, videćete dvoje velikih vrata sa slikom zmije. Sa obe strane i jednih i drugih vrata su udubljenja sa posudama. Treba upaliti vatru u njima da bi se vrata otvorila. Iza vrata prema kojima je okrenuta glava na vrhu stuba na kome stojite je Kvecalkoatl, actečka leteća zmija (koja u ovoj igri ne leti) - Čuvar Azerimovog dela paklene mašine. Iza drugih vrata, koja su iza leđa stuba-zmije je prekidač koji podiže blok u prostoriji u kojoj je Kvecalkoatl. Zato prvo upalite vatre sa obe strane tih vrata da ih otvorite, a onda idite do drugih i upalite vatre da oslobodite Kvecalkoatla. Čuvajte se njegove glave i repa, kao i zmija koja izbacuje iz usta. Samo trčite okolo i izbegavajte ga, pošto ga ne možete povrediti. Kada ga pustite, trčite do prekidača koji je bio iza drugih vrata, stanite na njega pa otrčite do dna prostorije u kojoj je bio Kvecalkoatl, popnite se preko bloka gore i uzmite AZERIMOV DEO. On vam daje sposobnost lebdenja, ali samo ako ste u blizini, tačnije ispod, Nebeskih Dragulja. Nebeski Dragulji su one četiri svetlucave plave stvarčice koje ste videli u glavnoj sobi. Uz pomoć Nebeskih Dragulja i Azerimovog dela mašine ćete ubiti Kvecalkoatla.Marduk Način je malo komplikovan: treba da držite Azerimov deo u ruci i stanete na jednu od pločica na kojima je naslikan čovek sa krilima leptira, što predstavlja Mardukov simbol, pritisnete i držite Ctrl, strelicu gore i jednu od strelica za pravac - levo li desno. Indi će se peti gore u spirali, tj. okrećući se oko sebe. Kada stignete do vrha, pritisnite Alt da iskočite na platformu. Koristite samo ona dva Nebeska dragulja koji su sa leve i desne strane stuba-zmije (ne one iznad velikih vrata, jer na gornjim platformama nema ništa). Ova dva će vas podići na niže platforme; na krajevima obe platforme su drugačije ploče, zapravo liftovi. Približite im se, ali ne stupajte na njih. Obratite pažnju na male pločice na dijagonalama koje idu od ugla postolja statue u sredini sobe do ugla prostorije; liče na rupice. Kada Kvecalkoatl bude na rupici najbližoj liftu pored vas, stanite na njega i kako se spustite dole, iz rupice će izaći šiljak i probosti Kvecalkoatla. To treba ponoviti četiri ili pet puta da bi ga ubili. Kada bude gotov, možete pobiti preostale zmije i odlebdeti do novog otvora iznad vrata sa prekidačem.