NIVO 12: MEROË (Meroe)

U okolini se nalaze četiri piramide; na svakoj se nalazi simbol Horusovog oka (Uđet), kao i reljef koji prikazuje glavu neke životinje. Dok je Uđet istovetan na svim piramidama, likovi životinja se razlikuju, pa ću piramide razlikovati po njima. Okrenite se desno, licem prema najudaljenijoj piramidi, na kojoj se vidi otvor pri dnu i šine koje vode unutra. Sa druge strane je ulaz sa lavljim glavama sa obe strane; to neka bude piramida boginje Sekhmet*. Piramida koja je najbliža vama, tu ispred ruševina, ima reljef sa glavom nilskog konja - to je piramida boginje Ta-Urt. Prva piramida levo (na kojoj se vidi Horusovo oko) ima reljef sa glavom šakala i to je Anubisova piramida, a druga levo, na kojoj je glava krokodila, je Sebekova piramida.

Sedite u džip i provozajte se okolo. Usput pregazite ukupno 12 hijena. Prve 3 su vas napale već na početku. Vozite iza piramida do limene šupe, desno od provalije. Tu su još 3 hijene. U šupi ima dosta korisnih stvari, ali ne možete ući kroz vrata. Idite do prozora sa rešetkama na levom zidu, pucajte u burad s eksplozivom koja se nalaze unutra, i na suprotnom zidu će nastati rupa. Uđite kroz otvor i pokupite bazuku i rakete sa kutije levo, i vedro (kofu) iza, kod prozora; uzmite medicinski paket na kutijama desno, i lanac koji visi okačen o ekser. Još 3 hijene su se pojavile, pa požurite u kola i sredite ih. Sada se odvezite do otvora na piramidi Sekhmet. Izađite iz kola i uđite. Unutra se krije nubijski dečak, koji se plaši hijena. Morate ih sve pobiti da bi izašao i pomogao vam. Tada će naići poslednje 3 hijene. Ubijte ih i odvezite se do nekakve mašine u ogromnoj rupi. Idite do kraja šina. Kada dođete do ivice, nubijski dečak će se opet pojaviti i tražiće sat da bi vam doneo onaj svetlucavi predmet iz pećine preko. Idite do mašine, stavite lanac sa desne strane i povucite polugu. Sada generator radi i ima struje, pa će i teretni lift proraditi. Skočite niže na jednu od platformi i spustite se dole. Idite na levo, sasvim do dna rupe. Tu leže posmrtni ostaci Hajnriha Hornera. Uzmite njegov sat, popnite se napred na platformu sa 2 škorpije, okrenite se i preskočite preko, pa idite natrag, pored lifta, do prevrnutog vagona u blizini. Uzmite gornji levi točak sa njega i vratite se do lifta. Skočite na jednu od platformi dok se bude ispravljala, a na vrhu iskočite sa nje i skočite dalje na sigurno pre nego što vas obori. Malo je teže, ali izvodljivo. Priđite opet ivici na kraju šina i dečak će se vratiti. Indi će mu dati sat, a on će doneti Dragulj oko (Gem Eye). Vratite se u kola i odvezite se nazad do šupe. Počnite da se penjete uz piramidu po oštećenim delovima (počnite tamo gde je oštećenje pri zemlji). Na vrhu uskočite u rupu i pratite hodnik do kraja. Okrenite se levo i skočite iz zaleta preko rupe sa šiljcima. Ubijte pauka i siđite dole. Upalite vatru u posudi u obliku kobre levo, i razvalite zid desno. Iskočite napolje, idite desno iza pokretnog bloka i gurnite ga napred (prema Sebekovoj piramidi). Popnite se na njega i opet počnite da se penjete po oštećenim delovima piramide, sve do otvora negde gore levo. Pritisnite prekidač i spustite se na platformu dole. Ispred vas su dva zidića, a iza je ulaz u piramidu. Popnite se na desni zidić (u prostoru između dva zida) i uzmite idola - blago #1. Uđite u piramidu i idite ka lavljoj glavi na zidu. Ubijte pauka i obratite pažnju na plavi blok desno. Povucite ga u mračni prolaz, pa idite sa leve strane i gurnite ga napred, u ugao. Popnite se preko njega u udubljenje desno i uzmite blago #2. Krenite dalje mračnim prolazom i skrenite levo. Ubijte pauka i spustite se dole merdevinama. Idite u udaljeni levi ugao sobe, okrenite se i stanite tačno naspram dela naprave koji liči na glavu. Postavite tu vedro i popnite se nazad merdevinama, pa nastavite napred kroz drugi prolaz. Skrenite odmah desno i popnite se, pa se okrenite i skočite iz zaleta preko, prema liku Sekhemet. Popnite se i skrenite levo. Idite do kraja hodnika, ubijte 2 zmije i uzmite blago #3 iz sarkofaga levo (morate se popeti u njega). Vratite se do merdevina koje ste usput videli i popnite se. Idite do otvora u podu desno i spustite se dole. Levo je zamka; ako samo kročite dole, na vas će pasti 2 ogromna bloka. Razvalite zid desno. Tu su 2 prekidača: svaki spušta jedan od blokova. Onaj prvi bi vam blokirao prolaz, zato pritisnite samo desni prekidač da spustite drugi blok. Skočite sa ivice iz zaleta i uhvatite se za blok, pa se popnite (ako dodirnete tlo, poklopiće vas prvi blok). Idite levo niz hodnik; na kraju propuzite kroz niski otvor desno, ubijte 3 škorpije i uzmite blago #4 sa platforme desno i 2 lekovita izdanka levo, kod kostura. Vratite se u hodnik i popnite se pravo napred. Popnite se merdevinama do vrha i desno, okrenite se i popnite se gore. Idite napred, pa skrenite desno i popnite se. Pustite Indija da pročita hijeroglife na zidu, pa zapalite upaljačem drva na platformi u sredini sobe. Vratite se dole kroz otvor u podu, idite desno i siđite merdevinama. Skliznite niz rampu i prođite kroz vrata desno. Spustite se levo, okrenite se i idite dole, pa niz stepenište do sobe sa 2 zmije. Levo je sarkofag sa prekidačem (na njemu je naslikano oko) - pritisnite ga. Sačekajte da iz otvora izmile ukupno 3 zmije i ubijte ih. Uđite četvoronoške u mračnu sobu iza. Upalite vatru desno, ubijte još jednu zmiju i popnite se gore. Uđite levo, ubijte 2 pauka i razvalite zid iza prvog sarkofaga levo. Uzmite blago #5. Sada razvalite zid desno, uberite lekovito bilje i opet razvalite zid desno. Onaj prekidač napred otvara izlaz iz piramide; nema potrebe da ga pritiskate. Ubijte škorpiju i idite levo, do druge stepenice, skočite i uhvatite ivicu platforme iznad stepeništa. Popnite se i puzite kroz otvor levo. Uzmite blago #6 i vratite se, pa nastavite niz stepenice. Uberite lekovitu biljku pa nastavite levo do ivice. Preskočite preko iz zaleta, spustite se tako da visite držeći se za ivicu i pomerajte se na levo sve dok ne budete mogli da se popnete. Gore ubijte 2 pauka, skočite u jamu levo i uzmite blago #7 i 2 lekovita izdanka među kostima. Popnite se i nastavite niz hodnik do sobe u kojoj vas čekaju još 4 pauka. Desno je pokretni blok - povucite ga jednom (dalje od ulaza), pa ga obiđite i gurnite u ugao. Popnite se na njega, okrenite se levo i skočite u otvor preko. Ubijte pauka i popnite se uz merdevine. Skočite iz zaleta do sličnog otvora preko, malo na levo, i pokupite drva za potpalu. Preskočite nazad u prvi otvor i spustite se držeći se za ivicu, pritisnite Alt da je pustite, pa brzo opet pritisnite da se uhvatite niže. Pomerajte levo do kraja i popnite se gore. Idite levo, ubijte pauka i izvadite bič. Zakačite ga za krokodilsku glavu iznad i popnite se. Iskočite na platformu i popnite se desno. Produžite do otvora u plafonu i popnite se u sobu iznad. Pročitajte hijeroglife na zidu, pa postavite drva za potpalu na platformu u sredini sobe i zapalite ih. Sada se vratite sve do prostorije sa tri sarkofaga - kroz rupu u hodnik, pa dole sve do sobe sa pokretnim blokom, zatim kroz prolaz koji ste otkrili kada ste pomerili blok do ivice, pa iz zaleta preko; dalje kroz hodnik, uz stepenice i desno, pa kroz sobu sa tri sarkofaga u hodnik ispred, i na kraju levo. Spustite se sve do ivice provalije. Preko vidite prekidač; a pored vas (levo) je zid drugačiji, tamniji. Preskočite iz zaleta preko (treba da skočite baš u poslednjem trenutku, ili nećete uspeti), i snimite poziciju. Kada pritisnete prekidač, brzo se okrenite, preskočite nazad, idite ispod dela zida koji se podigao i povucite pokretni blok pre nego što se zid spusti i spljeska vas. Okrenite se levo i popnite gore, pa se okrenite desno, ka zidu, i uhvatite se za pukotinu. Pomerajte se na desno sve do kraja. Pustite se, okrenite desno i idite do kraja hodnika, do Sebekove slike (krokodil). Skrenite levo. Na kraju hodnika je blok sa Uđetom (Horusovim okom), koji vam blokira prolaz svaki put kada se približite. Da bi ga prevarili, upotrebite Taklitov deo mašine - bićete nevidljivi i proći ćete pored zamke. Skrenite desno, idite niz stepenice do prostorije sa kamenim policama punim skeleta. Ubijte 4 zmije koje gamižu okolo i idite sa druge strane središnje strukture. Razvalite zid, uzmite blago #8 i popnite se uz 'police' levo sve do vrha. Ubijte pauka, idite desno, niz hodnik, sredite još jednog pauka usput. U sobi na kraju ćete videti glavu šakala (Anubisa) na zidu, prekidač pored, i jamu sa šiljcima u uglu. Sada treba da budete brzi: stanite leđima uz ivicu jame, pritisnite prekidač, koraknite unazad i popnite se na platformu iznad pre nego što se poklopac iznad jame spusti. Gore je još jedan prekidač levo. Pritisnite ga i trčite levo do kraja prostorije i stanite na sivu ploču; kada se spusti, skočite na sledeću, a sa nje u prolaz. Nemate vremena da ubijete pauka, samo požurite do kraja, popnite se na ploču sa Mardukovim simbolom (kao u piramidi u Dolini Olmeka) i upotrebite Azerimov deo mašine da odlebdite do vrha. Iskočite na platformu i zapalite drva. Spustite se dole (uz pomoć Azerimovog dela) i vratite se pored Horusovog Oka pa levo, do prostorije sa četiri sarkofaga. Popnite se na treći s leva i popnite se kroz otvor u plafonu. Gurnite vrata i likvidirajte 8 zmija u sobi ispred. Vrata kroz koja ste ušli se nalaze u nečemu što izgleda kao kućica; levo je još jedna, manja. Popnite se na tu manju "kućicu", preskočite na ovu kroz koju ste došli i popnite se kroz otvor u plafonu. Ubijte pauka i idite do kraja po blago #9; vratite se do otvora levo i prođite. Napred je zid nestabilan; razvalite ga (ne možete proći kroz njega). Okrenite se i idite desno do kraja, pa se opet okrenite i popnite se kroz otvor gore. Zapalite drva za potpalu i vratite se u sobu u kojoj su bile zmije. Pre nego što siđete sa "kućice", preskočite na onu manju, na kojoj je sada rupa. Uskočite u nju i uzmite idola - blago #10 sa sarkofaga. Gurnite vrata i idite do pokretnog bloka (sa naslikanom egipatskom pogrebnom maskom) u sredini desnog zida. Gurajte ga dok ne budete napolju, i pokupite protivotrov levo od izlaza.

Pošto ste zapalili drva, sada iz Uđeta (Horusovog oka) na svakoj od piramida izlazi zrak drugačije boje, a vi treba da pronađete mesta gde se završavaju. Zeleni zrak izlazi iz ove, Senekove piramide i završava se negde pravo napred. Krenite napred i kada budete na pravom mestu, iz peska će izroniti statua šakala. Postavite joj Dragulj Oko (gem eye) na čelo i vidite šta će se desiti. Kada se scena završi, uzmite Dragulj natrag, i krenite nazad po kola koja ste ostavili kod šupe, iza piramide Sekhemet. Sredite jednog vojnika usput, i još jednog kod džipa. Vozite napred i desno iza piramide, do bazenčića nepravilnog oblika. Uberite 2 lekovite biljke u njemu. Obratite pažnju na crveni zrak koji se odbija od vode - on izlazi iz piramide Ta-Urt. Okrenite leđa toj piramidi i pratite zrak od mesta gde se odbija od vode do mesta gde se završava. Postavite oko na čelo šakala, pa ga uzmite kada završi. Vratite se u kola i krenite napred, pored piramide Ta-Urt, do ruševina pored kojih ste započeli nivo. Tu je prva pomoć, škorpija i 3 pokretna bloka. Gurnite onaj jedini koji je slobodan sa tri strane u ugao, pored drugog bloka. Idite okolo iza bloka koji je upravo postao slobodan sa tri strane i gurnite ga dva puta. Sada ste potpuno oslobodili ploču sa simbolom Uđet na zemlji - to je mesto gde se žuti zrak, iz Anubisove piramide, završava. Stanite na simbol, i kada šakal izađe postavite mu Dragulj na čelo. Kada završi, uzmite ga natrag. Popnite se iz ruševina i skrenite levo - pratite ljubičasti zrak, iz piramide Sekhmet, negde desno od kamiona. Opet ponovite isto sa šakalom i Draguljem. Sada je glavni ulaz u piramidu Sekhmet slobodan - sedite u kola i odvezite se tamo. Uzmite kantu sa benzinom iz kola (pozadi), pa uđite u piramidu. Unutra su 2 zmije. Postavite točak na vagon desno i sipajte benzin. Popnite se u vagon sa strane (pritisnite Ctrl) i krenite do velikih vrata dole da završite nivo.

* Postoje dve egipatske boginje čija je sveta životinja lav - Tefnut i Sekhmet. Sudeći po njihovim osobinama, ova druga više odgovara.