NIVO 14: NUB'S TOMB (Nabova grobnica)

Hodajte napred dokle možete, pa skočite iz zaleta na stenu ispred. Ako hoćete, okrenite se i upucajte 2 zmije u rupi dole. Ponovo skočite iz zaleta na porušenu kamenu građevinu ispred, pa se penjite levo. Kada se popnete na najuži deo, okrenite se i spustite se na drugu stranu, pa uzmite prvu pomoć kod ostataka nekoga priklještenog ispod srušenog stuba. Popnite se na osnovu tog srušenog stuba i zaletite se na najniži deo kamene građevine na koju ste se maločas peli, pa se opet popnite, i to sasvim do vrha (na onaj mali, uzani, najviši deo, najbliži zidu). Sa njega skočite i uhvatite se za pukotinu u zidu, i pomerajte se desno sve dok ne budete sa desne strane prolaza ispod. Pustite ivicu, pa se opet uhvatite niže, i popnite se gore, u veliko udubljenje u desnom zidu hodnika. Odatle iskočite levo u hodnik. Idite do kraja, do prostorije sa velikim stubovima, usput ubijajući jednu zmiju. Obiđite srušeni stub i krenite hodnikom napred. Sa leve strane su ukupno tri sobice sa bazenčićima. Uđite u poslednju, uzmite blago #1 iz bazena, i ubijte 4 pauka u povratku. Sada idite kroz onu rampu/stepenice koje ste videli u sobi sa stubovima. U prostoriji dole, popnite se na stene levo i siđite sa druge strane. Videćete velika vrata, polugu sa desne strane i robota sa leve. Robotu fali jedna ruka, koju morate da zamenite. Ubijte 2 škorpije, pa idite do leve statue neobične životinje sa ljudskim licem i gurnite je. Iza je oštećena tapiserija na zidu. Isecite je mačetom da otkrijete prolaz iza. Idite do kraja prolaza i preskočite preko provalije iz zaleta. Dalje, skrenite levo, skliznite do vrata ispred, i idite desno. Povucite polugu na desnom zidu, pa se vratite do vrata koja su sada otvorena i spustite se dole, do kraja. Naći ćete se u prostoriji sa podom od rešetki. Stanite na kamenu ploču naslonjenu na desnu 'policu' da bi otvorili pod iza vas. Dole su 4 zmije (možda se neće sve odmah pojaviti). Propuzite kroz niski prolaz, ustanite, pokupite blago #2 kod kostura i vratite se, pa izađite odatle. Idite napred Kobrado još jedne tapiserije na zidu. Rasecite desni deo i izvucite pokretni blok iz prolaza (vucite 3 puta). Idite prolazom do sobe sa šarenim podom. Pazite! Pod se sastoji od 2 ploče u ravnoteži. Samo ako stanete na sredinu, gde je slika kobre, ravnoteža se neće poremetiti; ako napravite samo korak na onaj ružičasti deo ispred ili iza kobre, ploča će se nakriviti a vi ćete upasti u jamu iz koje nema povratka. Skočite iz zaleta na prvu kobru, sa nje na drugu, i na kraju na sigurno. Merdevine koje vidite su oštećene. Popnite se levo, okrenite se i preskočite preko iz zaleta. Popnite se na viši deo, okrenite se levo i penjite se uz merdevine - gore, pomerajte se levo, i na kraju se popnite do vrha. Idite levo, do amfiteatra. Dole vas čekaju 2 zmije. Kada se pobrinete za njih, idite do male bele piramide bez vrha u sredini, obiđite je i pritisnite prekidač. Uđite u zgradu i prvo pokupite blago #3 iz ugla desno. Ubijte 2 pauka pa idite do sasvim suprotnog dela sobe. Desno, u uglu, pogledajte gore i videćete guščiju glavu. Zakačite bič za nju i popnite se gore. Skačite po stubovima sve do poslednjeg, pa se popnite desno. Na vrhu zgrade su dva ukrasa u obliku obrnutog L. Onaj desni je oštećen, i možete se popeti na njega. Sa njega preskočite iz zaleta na levi. Idite do daljeg desnog ugla, okrenite se levo i spustite se držeći se za ivicu. Pustite je pa se opet uhvatite malo niže. Pustite se i naći ćete se na maloj platformi. Okrenite se levo i bičem otkinite ruku robota na platformi preko. Siđite dole i uzmite ruku, pa izađite iz amfiteatra. Idite levo, pa kroz prolaz desno. Prebacite se preko provalije bičem i pritisnite prekidač. Idite desno, uzmite blago #4 iz udubljenja desno i izađite u hodnik levo. Tu ste već bili. U prostoriji sa stubovima vas čeka 5 ruskih vojnika. Kada završite posao sa njima, opet idite niz stepenište, popnite se uz stene i vratite se do velikih vrata i robota. Postavite mu novu ruku i povucite polugu. Uđite i odmah spremite oružje, jer će vas napasti mali leteći robot. Raznesite ga i idite iza drugog stuba s leva. Tu je ploča sa Mardukovim simbolom, iznad koje je Nebeski Dragulj. Stanite na nju, izvadite Azerimov deo i odlebdite gore. Okrenite se i skočite iz zaleta na stub. Pređite preko mostića na sledeći stub, a sa njega skočite iz zaleta preko. Desno je kostur sa medicinskim paketom. Pokupite je i idite do drugog kraja hodnika. Pritisnite prekidač. Kada se scena završi, opet ga pritisnite (ne brinite, ne zatvara se samo od sebe). Siđite dole i obračunajte se sa 4 vojnika, pa siđite niz zlatne stepenice. Pritisnite prekidač i siđite do kraja. Spustite se ili odlebdite dole. Sada treba da ulovite Volodnjikova, pošto je uzeo sa mašine nešto što vama treba. Siđite niz stepenice i povucite jednom pokretni blok levo od vas. Idite oko zgrade (prema mašini) i uđite kroz vrata levo. Idite opet levo, do bloka koji ste vukli, i povucite ga još 3 puta, do sredine prostorije (na ploču ispod Nebeskog Dragulja). Okrenite se i izađite iz zgrade, pa povucite drugi pokretni blok jednom. Idite levo, uz stepenice i do sledećeg ulaza u zgradu. Obiđite ili preskočite rupu u sredini (sada zagrađenu blokom koji ste pomerali) i idite do još jedne statue čudne životinje. Povucite je, idite okolo i gurnite je. Opet joj priđite sa strane - bilo koje - i gurnite je. Sada ste pripremili klopku za Volodnjikova. Izađite iz zgrade i trčite okolo dok ga ne ugledate, pa se vratite ovamo, u sobu sa statuom. Kada dobijete bronzani zupčanik, izađite iz zgrade i krenite natrag do prostorije sa stubovima. Ubijte vojnika na izlazu, pa ili odlebdite ili se popnite gore. Pritisnite prekidač i popnite se zlatnim stepenicama. Sredite 3 vojnika, i idite do desnog stuba najbližeg kapiji sa ključaonicom. Isecite tapiseriju i povucite pokretni blok koji je unutra 3 puta. Popnite se na njega i skočite u otvor na suprotnom stubu. Spustite se dole, idite do sobice sa mehanizmom i povucite polugu. Vratite se gore i uđite u stub iz koga ste izvukli blok. Na kraju prolaza siđite dole, i idite do sobice u kojoj ćete naći bronzani ključ. Vratite se gore i otključajte kapiju. Stavite zupčanik u mehaničku kornjaču, pa idite do pokretnog bloka i ugurajte ga unutra, pošto prekidač ne radi. Idite opet do Nebeskog Dragulja, odlebdite gore i idite desno. Bičem se prebacite dalje. U prostoriji dole su 2 veća leteća robota koja bi da vas iseckaju - jedan napada odmah, a drugi je u uglu levo. Tu su i dva crvenkasta bloka u uglovima. Popnite se na levi, skočite iz zaleta na drugi, okrenite se desno i opet iz zaleta skočite na belu platformu. Uhvatite se za mostić i pomerajte se desno do kraja. Pustite ivicu pa se uhvatite za platformu ispod. Popnite se i skačite dalje iz zaleta do treće platforme. Okrenite se i skočite prema prethodnoj platformi, tako da se uhvatite za 'mostić' iznad nje. Pomerajte se desno do kraja, spustite se na platformu i uzmite idola - blago #5 iz udubljenja, pa se vratite do suprotnog kraja mostića pomeranjem na levo. Pustite ivicu i uhvatite se niže za belu platformu, popnite se, okrenite i skočite opet na onu poslednju. Uđite kroz vrata desno i siđite/plivajte niz stepenište. Sledeća prostorija je potopljena, a u vodi je 5 krvoločnih riba. Možete ih poubijati mačetom. Zaronite i prođite kroz otvor u zidu suprotno od stepeništa, pa pratite tunel desno do prekidača. Povucite ga i vratite se u prethodnu prostoriju. Izađite iz vode kod rupe u zidu (desno), preskočite ukoso na platformu desno i razvalite zid na mestu gde je malo oštećen. Uzmite blago #6 sa police i vratite se, pa preskočite na glavu statue bika, sa nje na drugu platformu, i idite kroz vrata. Popnite se usecima u zidu do sledeće prostorije. Unutra je velika kugla koja visi sa tavanice i pokušava da vas ubije strujom (oni koji su igrali Tomb Raider, setiće se nivoa St. Francis' Folly). U okolini ima nekoliko zaštićenih prolaza, pa požurite do prvog levo, raznesite zid desno od oštećenih merdevina i uzmite idola - blago #7 iz udubljenja. Sada otrčite do sledećeg ulaza levo, uzmite medicinski paket kod trulog leša i idite do onih par stepenica desno. Izvadite bič i zakačite ga za guščiju glavu iznad, pa se popnite do platforme u uglu. Idite desno, pa se prebacite na sledeću. Okrenite se desno i idite do rešetke, pa levo i dalje do kraja prolaza. Okrenite se levo i skočite na niži stub. Zaletite se do platforme desno, a sa nje dalje do ugla. Desno je koso odsečen deo; stanite ispred njega, zakoračite da bi skliznuli niz njega, pa u poslednjem trenutku skočite da se uhvatite za platformu preko. Popnite se u ulaz levo, idite do ploče ispod Nebeskog Dragulja i sa Azerimovim delom odlebdite gore. Tu imate 3 pokretna bloka sa ovčjim glavama. Sva tri povucite, pa odgurajte do otvora sa šipkom u sredini prostorije. Iza levog i desnog bloka su spuštene kapije, a iza onog naspram ulaza je prekidač u udubljenju levo. Pritisnite ga, izađite odatle i idite desno do zlatnog prekidača. Pritisnite ga jednom i idite preko sobe do trećeg, srebrnog prekidača. Pritisnite ga tri puta. Sada je struja isključena. Vratite se dole, do bazena, i obračunajte se sa 3 vojnika. Preskočite iz zaleta do platforme u sredini bazena (one niže). Uđite kroz vrata i popnite se uz merdevine, okrenite se i skočite da se uhvatite za trouglastu platformu ispred (ne znam zašto, ali ovo najčešće ne uspeva, pa se spremite na dosadno ponavljanje dok vam ne uspe). Opet se okrenite i skočite na sledeću, i tako do vrha. Uzmite NABOV DEO paklene mašine (Nub's part) i skočite u vodu. Opet izađite kod merdevina, i upotrebite Nabov deo sa prekidačem. Popnite se gore i pređite preko mosta, pa idite levo i oko bazena do suprotne strane prostorije. Prvi prolaz je onaj kroz koji ste prvi put ušli u ovu prostoriju; vi idite kroz drugi. Pratite ga levo i do vrata sa prekidačem pored. Aktivirajte ga sa Nabovim delom i uđite. Ubijte 2 zmije i skočite dole, pa idite levo do lifta. Tu je još jedan prekidač koji treba aktivirati. Okrenite se desno i idite do ploče sa Mardukovim simbolom, ispod Nebeskog Dragulja. Aktivirajte prekidač pored Nabovim delom, pa odlebdite gore uz pomoć Azerimovog dela. Pređite most levo i povucite pokretni blok dva puta. Pređite preko njega i uđite u lift. Pritisnite prekidač. Na vrhu, izađite i idite uz stepenice do stepenastih blokova u kratkom hodniku. Popnite se do vrha, okrenite se i prebacite se bičem na kabinu. Uzmite blago #8 sa sarkofaga i siđite dole, pa krenite dalje, do šarenih vrata. Pokupite medicinski paket i municiju kod leša, pa aktivirajte prekidač i uđite. Raznesite letećeg robota, uđite u malu piramidu i otvorite sarkofag. Aktivirajte prekidač koji se pojavio Nabovim delom. Kada Indi uzme Nabovo Oko (Nub's Eye), idite do dela sobe suprotnog od ulaza; tu je pod drugačiji. U sredini zvezdaste šare je malo udubljenje - postavite Nabovo Oko u njega. Veliki robot koji će se pojaviti je Čuvar. Da bi ga sredili, treba da trčite oko piramide i aktivirate prekidače pored ploča na podu, kojih ima četiri. Upotrebite Nabov deo kod prekidača, pa bežite u piramidu, ili do sledećeg prekidača, pazeći da ne stanete na ploču koja je sada pod naponom, i da vas robot ne pogodi kada puca. Kada robot stane na uključenu ploču, doživeće kratki spoj, i ploča će se isključiti. Pošto treba 5-6 kratkih spojeva da bi se pokvario, moraćete neke ploče uključivati više puta. Kada se robot konačno isključi, popnite se na prvi sprat piramide - uhvatite spoljnu ivicu, levo ili desno od sarkofaga, pa se popnite, a zatim kroz otvor u sredini gore. Skočite na robota iz zaleta, a sa njega na platformu. Idite do prekidača levo od vrata u zidu; nalaze se negde gore levo od ulaza. Otvorite vrata prekidačem i uđite. Popnite se preko srušenog stuba, pa levo u otvor.